Fjälls

Hej hej!
Nu är jag hemma efter en intensiv fiskevecka i fjällen, närmare bestämt Frösjön. Jessicas stuga ligger ca 20 m från sjön och eftersom det inte var speciellt mycket snö kvar så nötte vi pimpel. Man kan väl säga att min pimpeloskuld är tagen på riktigt!! Tog 5 arter under veckan. Harr (ca 30st), röding (9st), lake(2st), abborre(10st) och även en maggotsugen gädda! Har konstaterat att kikpimpel är bland det bästa fisket som finns. En riktig pulshöjare att se storharren komma fram och nosa på maggoten.
Har tagit mycket fina bilder som kommer upp här snart, så stå ut några dagar till.
Imorgon halv 9 sätter jag åter igen in foten på posten och kör en vecka på 4 dagar innan jag, simon w, linus, kölle och jacke drar ner till Jarre i uppsala för att fira på lördag. Kanske hinner korplaget med en första träning också! Fettade faktiskt in mina gamla fotbollsskor idag. Kan komma att bli en kul come back efter att haft skorna på hyllan sen sommaren efter 9an under många år i grycksbo.
hej med er

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0