jerkhelg

Sitter nu framför datorn efter en helg som jag tillbringat 15 h av på sjön, grycken.
I lördags morse hämtade jag och pappa upp Simon och Fredrik. Förväntningarna var skyhöga eftersom vi hade fullt med nya prylar, spön, tafsar och heta jerkar. Vi skulle ta vår jerkoskuld. Efter lite kämpande med trailern och förberedelse med mat, kaffe och linpåspolningar fick båten äntligen bada! Vi tackade pappa som lämnade oss där.
Vi körde med dubbla motorer, Fredriks "skit" som aldrig går en hel fisketur utan att haverera, och min pålitliga elmotor. Så när snurrorna dragits igång och tagit oss ut en bit i denna vackra vårdag fick Simon en snabblektion av mig i hur han skulle hantera sin multirulle och spolarna spann på som tokar efter ett tag.
Mitt nya spö och rulle var underbart! Stor skillnad på kastlängder från min gamla ambassadeur som nu mera fått rullplats nr 2 om hjärtat. Simon har ett exakt likadant set och var sjukt nöjd med det också.
Jerkandet kom igång efter ett tag, vi körde med lättfiskade beten så som Salmo Slider och Buster Jerk. Efter ett tag flöt knyckandet och ryckandet på bra.
Vi började med ett litet trollingpass på södra delen av sjön. Lite gamla klassiker så som Westins Jätte, Zalt och en kass Hi-Lo fick åka ner till den undre världen för att söka efter byten, utan resultat. Vi fortsatte och jerka så gott som resten av dagen, ca 5 h, och det hela slutade med att vi fick totalt 3 gäddor. Ett ganska dåligt resultat. Kanske är nästa helg hetare? Hade en fin bit på min Salmo Slider som högg ett hål genom lacken. Såg en virvel långt ut men den släppte tyvärr.
På lördag kväll liftade vi in till stan, efter ca 140 bilar fick vi napp. Synd att så många svenskar är rädda och tråkiga. Sen blev det fest hos Sara, efter det rådis och etage.
Vaknade upp söndag morgon hos Mange, efter ca 6 h sömn. Vi slängde ihop en fin pastasallad med kyckling och drog till Fredrik för att hämta upp honom. Kom ut i båten ca 13 och Grycken bjöd på ännu en dag för tre slitna pojkar. Fredrik fick 2 st, största på 3 kg. Jag tappade en fin bit och hade en gädda efter Slidern in till båten på 5+!! Hjärtat hoppade till när jag såg den fina biten dyka upp bakom slidern som hade gräs på krokarna.
Nu väntar ännu en vecka på posten med lite fina kvällar förhoppningsvis.
Korpenfotbollen är igång på allvar nu, sjukt kul! Första matchen väntar nästa tisdag den 17e. Kom gärna och kolla!
Nils
Sitter nu framför datorn efter en helg som jag tillbringat 15 h av på sjön, grycken.
I lördags morse hämtade jag och pappa upp Simon och Fredrik. Förväntningarna var skyhöga eftersom vi hade fullt med nya prylar, spön, tafsar och heta jerkar. Vi skulle ta vår jerkoskuld. Efter lite kämpande med trailern och förberedelse med mat, kaffe och linpåspolningar fick båten äntligen bada! Vi tackade pappa som lämnade oss där.
Vi körde med dubbla motorer, Fredriks "skit" som aldrig går en hel fisketur utan att haverera, och min pålitliga elmotor. Så när snurrorna dragits igång och tagit oss ut en bit i denna vackra vårdag fick Simon en snabblektion av mig i hur han skulle hantera sin multirulle och spolarna spann på som tokar efter ett tag.
Mitt nya spö och rulle var underbart! Stor skillnad på kastlängder från min gamla ambassadeur som nu mera fått rullplats nr 2 om hjärtat. Simon har ett exakt likadant set och var sjukt nöjd med det också.
Jerkandet kom igång efter ett tag, vi körde med lättfiskade beten så som Salmo Slider och Buster Jerk. Efter ett tag flöt knyckandet och ryckandet på bra.
Vi började med ett litet trollingpass på södra delen av sjön. Lite gamla klassiker så som Westins Jätte, Zalt och en kass Hi-Lo fick åka ner till den undre världen för att söka efter byten, utan resultat. Vi fortsatte och jerka så gott som resten av dagen, ca 5 h, och det hela slutade med att vi fick totalt 3 gäddor. Ett ganska dåligt resultat. Kanske är nästa helg hetare? Hade en fin bit på min Salmo Slider som högg ett hål genom lacken. Såg en virvel långt ut men den släppte tyvärr.
På lördag kväll liftade vi in till stan, efter ca 140 bilar fick vi napp. Synd att så många svenskar är rädda och tråkiga. Sen blev det fest hos Sara, efter det rådis och etage.
Vaknade upp söndag morgon hos Mange, efter ca 6 h sömn. Vi slängde ihop en fin pastasallad med kyckling och drog till Fredrik för att hämta upp honom. Kom ut i båten ca 13 och Grycken bjöd på ännu en dag för tre slitna pojkar. Fredrik fick 2 st, största på 3 kg. Jag tappade en fin bit och hade en gädda efter Slidern in till båten på 5+!! Hjärtat hoppade till när jag såg den fina biten dyka upp bakom slidern som hade gräs på krokarna.
Nu väntar ännu en vecka på posten med lite fina kvällar förhoppningsvis.
Korpenfotbollen är igång på allvar nu, sjukt kul! Första matchen väntar nästa tisdag den 17e. Kom gärna och kolla!
Nils

Kommentarer
Postat av: J j j j essssssica

Här var det dåligt uppdaterat! Lägg upp några av alla fina bilder vet ja!

2011-06-28 @ 20:41:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0