På G!

Hej!

Nu sitter jag i en hög av saker, kvällen innan avfärd. Rummet är fyllt av saker som cykelväskor, fiskespö, linement, skavsårstejp, kabellås, Lonely Planet East Europe, punkteringssats, kartor, cykelbyxor och mycket mer. Jag känner mig över lag väldigt bra utrustad och cykeln är i toppskick tack vare den viktiga hjälpen från min kunniga far. Jag är nervös men känner ändå att läget är under kontroll. Jag har hotell bokat första natten, sen ska jag använda sidan couchsurfing.com som är ett stort globalt nätverk där folk låter andra sova hemma hos sig, gratis. Den senaste veckan har jag bokat in nätter hos flera yngra turkar, några bulgarier och två serber. Spännande! De är några sugna på att ta mig med och se saker i deras städers omgivning. Att bli medbjuden av locals och se saker de föredrar bidrar förhoppningsvis till att jag får se lite mer speciella saker än de som Lonely Planet (guidebok) tipsar om.

Det som oroar mig lite är hur första dagen på cykeln ska gå. Jag har dragit på mig en förkyldning under slutet av veckan, feber i fredags. Det i kombination med lite sömn och rusningstrafik i Istanbul kan bli tufft, jag anländer 04.30 på tisdag morgon. Första dagen ska jag cykla 45 km. Eftersom jag har hela dagen på mig ska det inte bli något problem. Jag har tankat mina mp3-spelare fulla med ljudböcker och radioprogram att ha under vägen, men de kommer ändå bara täcka bråkdelen av de totalt antal timmar jag ska sitta på cykeln.

Nu ska cykeln monteras isär och packas ned i kartongen! Jag är full av förväntan men nervös som aldrig förr. Nu börjar jag snart rulla de ca 3600 km hem mot Falun. Det jag inte får glömma är att emellanåt ta mig tiden att hoppa av sadeln för att se saker vid sidan om cykeln, så att resan inte bara blir ett tävlande mot tiden. 

Nils




Kommentarer
Postat av: Todd

Det var fan! Läste precis om ditt lilla projekt i tidningen. Imponerande :D Lycka till, Nils!



/Todd

2012-04-02 @ 07:00:52
Postat av: Lucas Kristoffersson

HEJA Nisse! Det kommer bli skitkul att se hur detta blir. Lycka till!

2012-04-02 @ 18:26:06
URL: http://diketmusik.tumblr.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0