Regn i Bulgarien

Hej.

Jag har letat upp ett internetcafe i Plovdiv. Igar cyklade jag 101 km, halva delen i regn. Kenan foljde med mig till gransen. Blev jagade av hundar. Inne i Bulgarien andrades landskapet direkt. Mycket blomstrande appeltrad och valdigt lite manniskor. Jag har kant mig ensam har. Det blev inte battre av att jag fick sova i ett talt en natt i osregn. Jag var torr, men de mesta av mina saker geggiga eller blota. Gick ca 200 m upp pa en akervag, den varsta leran i hela mitt liv!!!

Idag har det regnat hela dagen. Jag har tagit mig de ca 80 km till Plovdiv. Bergen har inte borjat komma annu. Cykelvaskefastet har pajjat... Korde ner i en gatubrunn full av vatten som var djup. Fastena small av pa ena vaskan, precis som jag befarat. Fick ta den ena stora pa pakethallaren. Hoppas pappa kan fixa nya fran Biltema.

Har iaf en tjej att sova hos har i Plovdiv, pa couchsurfing. Ar ratt nere och deppig just nu, kanner mig sa ensam. Om andra cykelvaskan pajjar ar det kort...

Hej da fran Plovdiv.

Kommentarer
Postat av: kent

slitläge, hur har väskan pajat, är det plastkrokfästet uppe vid pakethållaren, kolar med biltema imorgon tisdag.dåligt väder är påfrestande för den bästacykelkämpe. mulet i morgon och onsdag enligt yr.no,inget regn och varmare..här fortfarande minus på nätterna och kalla dagar..är det för kämpigt ta en vilodag..serviceteamet.

2012-04-09 @ 21:11:34
Postat av: Bella

Det låter tufft Nils! Men vet du när solen börjar skina kommer det att kännas lättare. Du verkar ha haft det bra i Turkiet och att det kommer någon nedåt dag hör till. Det mesta fixar sig. Jag följer dig varje dag och avundas... du är en kämpe och gör alldeles rätt som antar utmaningen. Hälsningar Bella

2012-04-09 @ 22:09:20
URL: http://nilsmaster
Postat av: Bella

Det låter tufft Nils! Men vet du när solen börjar skina kommer det att kännas lättare. Du verkar ha haft det bra i Turkiet och att det kommer någon nedåt dag hör till. Det mesta fixar sig. Jag följer dig varje dag och avundas... du är en kämpe och gör alldeles rätt som antar utmaningen. Hälsningar Bella

2012-04-09 @ 22:10:24
URL: http://nilsmaster
Postat av: kent

HejNisse! Hoppas du sovit ut..Angående din cykelväska, vad har gått sönder? Krokarna eller infästningsskenan,är skruvarna kvar? Jag kollar med Biltema om det finns några lösa.Kommer att ta tid att få dom. Tills dess behöver du hitta lösning.Bysmed,sadelmakare,bilverkstad,cykelreparatör...Du har onödigt långa remmar att fästa säcken på packhållaren,skär av en bit och pressa in innanför plastskenan med en skruvmejsel och spänn över pakethållaren.good luck...

2012-04-10 @ 09:33:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0