Hett i Brno

Kort update.
Har hangt med Lester, fran Bangkok, har i Brno. Aven nagra portugiser, hongkongiser(?), taiwaneser, polacker, svenskar och fler manniskor fran hans universitet. Han pluggar till doktor har men planerar flytta till Norge. Det ar ganska svart for honom pa en del satt har. Idag pa forsta maj var det exempelvis rasisterna som holl demostrationerna. Pa universitetet ar portugiserna med portugiserna och grekerna med grekerna. Han ar den enda fran Thailand har.

Hur som helst har jag haft det himla trevligt i varmen har. Jag har varit pa vietnamesisk marknad och at Pho (vietnamsoppa), pa nation(studentklubb), varit i en maffig kyrka, atit mjukglass, druckit ol och forstass atit massor av asiatisk mat! Lester, som ar hans smeknamn, ar en av den basta kocken jag traffat. Han gjorde nyss 5 olika ratter pa en och samma gang och bjod oss pa. Vi fick Tom Yum-soppa, papayasallad, mangoldwok, basilflask och ris. Har dessa dagar liksom forflyttat mig tillbaks ett ar till Thailand. Vi har pratat mycket om thailand och han har uppskattat det. Temperaturen har varit den samma ungefar. 

Imorgon rullar jag i alla fall vidare mot en mindre by mellan Brno (Tjeckiens nast storsta stad) och Prag dar jag far traffa jessica!!
hejhej


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0