Sista kvallen i Tyskland

Hej.

Har idag kommit fram till Flensburg, staden som ligger pa gransen till Danmark. Det har varit tva harliga dagar aven om jag kannt forkyldning och allergi en hel del sen Hamburg. Akt pa underbara cykelvagar och ar sa jakla nojd med tyskland pa manga satt. Jag har visserligen inte mott sarskilt roliga och mycket manniskor som i de andra landerna.  Det har mest varit pensionarer jag mott och halsat pa langst cykelvagarna. Ett undantag var ju dock Aaron, pizzabagaren, som var jakligt trevlig! Men cyklingen har i Tyskland har varit grym! Jag har kant mig valdigt stark och knappt cyklat bland bilar alls. Kanns som att jag forst nu kunnat njuta av cyklingen fullt ut, nar jag inte haft bilar och lastbilar att oroa mig for. Cykelvagar finns nastan overallt plus massor av cykelleder overallt. Sa ar det nagonstans ni ska aka for fin cykling ar det Tyskland!

Efter att fardats genom mil av farhagar, dar faren lag pa cykelbanan, sa tog jag in pa en camping sent pa kvallen. Traffade en tysk som bodde i Oslo, som cyklade till Oslo fran Hamburg. Vi var de enda i talt bland massor av husvagnar. Snackade en del innan vi la oss, trotta bada tva. Idag hade jag medvind och fint vader mestadels. Tog mig de 120 km till gransen utan problem. Har tog Raul emot mig, jag ar hans forsta couchsurfare. Han ar 26 ar och jobbar med att bygga proteser, lat valdigt spannande och coolt! Nu ar han pa sitt andra jobb, en bar. Han jobbar kl 22-05, sa jag ar sjalv hemma hos honom nu-

Imorgon rullar jag alltsa in i Danmark och har tankt ta en natt innan jag nar Aarhus. Kanns valdigt bra.

En till bra nyhet ar ju att Jessica bestamt sig for att mota mig i Falkoping och att hon kan hanga med till Koster sen ocksa. Ser mycket fram emot sommaren men forsoker njuta fullt ut av att vara fri pa cykeln nu och ha hela den harliga sommaren i Sverige framfor mig.

Nils

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0