Slappat i byn och hjalpt till i pizzerian

Halla

Sov pa en stod uppblasbar sang inne i pizzerian inatt, den sitter ihop med huset. Eftersom sangen lackte en aning fick jag satta igang flakten som elektroniskt blaste upp den ett par tillfallen under natten nar jag vaknade aningen ihopsjunken. Sov till 10, snoozade, njot av semestern jag kanner borja sakta narma sig sitt slut. Aaron hade sin dotter har over helgen, sa han lekte med henne, hon ar 5 ar. Hon var blyg for mig, trots att hon fick en hel chokladkaka igar haha.

Satt mest och tog det lungt i det gamla mysiga huset idag. Gick en promenad pa nagra km till grannbyn och affaren over rapsfalt. Det blaste starkt och var kallt idag, trots bla himmel. Gick hem och introducerade Banancurry-pizza for Aaron, han gillade det sadar. Det var daligt med gaster under eftermiddagen men mot kvallningen droppade de in. Vi hade nyss en kvallsrush tillsammans dar vi under en timme hade en del att gora. Jag larde mig att gora pizzor och fick baka ett gang.

Aaron ar en stolt, svart amerikan pa 45 ar. Han har haft tva tyska fruar genom aren. Den amerikanska pizzerian ar fylld av amerikanska saker. Allt fran nummerplatar till rugbyspelare i kartong. Affarerna gar hyfsat, men han har en hel del planer. Huset ar stort men behover renoveras. Han planerar ett hostel och erbjuda gratis boende och mat om man hjalper till en del. Pa mandag kommer en tjej fran sydkorea hit som ska bo har i tva veckor. Jag tycker mycket om honom, han ar rolig och arlig.

Nu hor jag sangen blasa upp inne i pizzerian igen, Aaron kom nyss till koksbordet med en pizza till sig, trots att han ska ga ner i vikt infor en audition for en TV-show. Jag har en "Texas-burger" i magen, dricker en tysk jul-ol och kommer sova gott inatt.

Nils

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0