Belgrad

Hej
Jag har just nu min andra vilodag i Belgrad. I torsdags gick vi hem till Vladans kompis Vladimir som var ett stort fan av ryssland. Han hade last rysk ekonomi och varit dar flera ganger. Han bjod oss pa rysk kaviar, asgod korv och saklart massor av vodka. Sen fick vi lov att testa pa Belgrads omtalade nattliv trots att det bara var torsdag. Vi gick pa tva olika krogar varav pa den sista traffade jag ett gang svenskar! Det var svart att prata svenska igen faktiskt. De 6 svenskarna var en grupp av totalt 23 fran en folkhogskola i Skane. Vi hade efterfest pa Vladans rum medans morgonsolen stralade in genom takfonstren pa vindsvaningen. Ganska fort somnade vi alla, kring kl 5-6. 

Dagen efter var forjavlig... Svenskarna vaknade vid 12 och borjade dricka igen! De drog strax ivag eftersom de hade nagon uppgift med skolan. Jag lag kvar i sangen sa gott som hela dagen eftersom jag madde sa daligt, Vladan var ocksa sliten. Det blev en lang och utdragen dag som till sist slutade med att vi orkade oss ut pa en lang promenad i centrum av Belgrad. Jag bestamde mig for att stanna en natt till eftersom jag vill se staden lite mer. 

Nu borjar jag kanna mig lite stressad. Jag har haft det otroligt bra i Serbien och det har blivit fler vilodagar an planerat. Imorgon borjar jag cykla mot Budapest, kommer ta 4 dagar. Dar ska jag ha nagra dagar ledigt med Fia som bor dar. Sen maste jag rulla vidare mot Prag eftersom Jessica kommer dit och traffar mig under helgen om tva veckor! Det kommer bli jattekul!! Men som sagt, lite stressigt. Kommer fa cykla ca 100 km per dag nu. Det fixar jag, mina ben ar urstarka. 

Nils

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0