Slappnar av i Serbien

Halla
Det har ar min fjarde dag i Serbien. Jag trivs otroligt bra har. Stannade tva natter hos Vladin i Pirot. Fick massor av mat, bra boeende, trevligt sallskap och en del fest. Hade det skitbra! Igar rullade jag vidare till Serbiens fjarde storsta stad, Nis. Det sluttade latt nedfor de ca 80 km. Var ett oerhort haftigt landskap. Jag cyklade hela tiden i en ravin som floden tillsammans med tiden skapat genom den porosa bergsgrunden. Pa vagen passerade jag hela 18 tunnlar, upp till 300 m langa. Dessa var lite laskiga da det var helt kolsvart inne, men jag hade cykellampor.
Nu bor jag hemma hos en valdigt berest kille. Han har jobbat pa Queen Elisabeth, baten, som han rest jorden runt med. Dessutom bott i miami i 3 ar. Han ar trevlig och babblar pa ordentligt. Jag tog en till dag ledigt har, vi ska simma lite idag, eventuellt fiska. Sen har jag tva riktigt langa dagar framfor mig. Forsta dagen ca 100 km, sen tankte jag forsoka avvarka de 140 km till Belgrad pa en dag. I Belgrad ska jag sova hos samma kille som jag bodde hos nyss, han var bara hemma for pasklov i Pirot. Till vardags pluggar han ekonomi i Belgrad. Vi kom valdigt bra overens!
Om en vecka ungefar raknar jag med att vara i Budapest. Jag har bokat in alla natter utom en fram tills dess. Det ar sa himla roligt att komma hem till nya personer och se hur olika typer av manniskor lever sina liv. Hade jag inte anvant couchsurfing den har resan hade jag inte tyckt om den sa mycket som jag gor. Om jag bott pa hotell och taltat hela tiden hade jag kant mig mycket ensam tror jag, folk ar over lag sa daligt pa engelska.
Men som sagt Budapest om en vecka, dar ska jag traffa Sofia fran gymnasiet och stanna nagra dagar! Jag skypeade med Jessica igar ocksa. Hon kanske kommer till Prag i borjan av maj for att traffa mig en helg, vore jattekul!!
Ps, korsbarstraden blommar har utanfor, valdigt fint!
heeeejda

Kommentarer
Postat av: Mona

Du verkar ha det hur bra som helst och detdär med soffsurfning tycks fungera galant. Det är nog precis som du skriver ett bra sätt att komma i kontakt med folk och slippa att vara alldeles ensam, räcker väl med sträckorna mellan sofforna. Ha det så bra nu så ska jag pulsa ut till brevlådan och se om postis tagit sig fram hit idag. Kram

2012-04-16 @ 11:40:06
Postat av: Malin

Hej nisse!! Så spännanande det låter. Du är såå bra! Har planerat in danmark i början av juni men då får du ge sjutton i att cykla så fort så du kommer tidigare. Har ju tenta sista maj så det går liksom inte att kompromissa. Fler fiskardagar och lediga dagar nu framöver så matchar vi in juni perfekt!! kraaam på dig

2012-04-16 @ 16:08:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0