Snart i Bulgarien

Hej!

Stannade en natt i Babaeski, en liten stad. Hade en god middag och skon sang hemma hos Umut och hans familj. Vi tog en ol pa kvallen sen gick vi hem och sov. Umut jobbade 12 h per dag pa lokaltidnıngen. Jag rullade vidare mot den gamla staden Edirne, stor under det ottomanska rikets tid. Cyklingen gick bra, jag hade under ca 20 km en helt egen halv motorvag som var avsparrad for bilister. 3 filer for mig sjalv alltsa, det var nice. Sen drog jag pa mig min forsta punktering ocksa! Tyckte det var roligt att det hande faktiskt, antar att jag maste vanja mig. Det fixade sig bra till slut. Jag fick lite bonder som publik. En nal hade gatt in i dacket. Sag 3 overkorda hundar ıgar ocksa, en stor som en varg. Jag svettades som en galning igar och kunde ınte ha shorts och t-shirt eftersom jag glomt solcreme hemma och inte hittat det har an. Ska leta ordentligt idag! Har en riktigt rod nos, nacke och armar.

Val framme i Edirne, som ligger alldeles pa gransen till bade Bulgarien och Grekland, sa traffade jag Kenan Cavus som ar agare av soffan jag sov pa har. Han pluggade till engelskalarare liksom de andra 3 unga killarna i lagenheten. Mycket roliga och speciella pa sina egna satt. Jag, Kenan och tva andra av hans vanner cyklade till floden och tog en ol sen. Det ryckte lite i fiskenerven, men jag var nojd aven fast spot lag pa Kenans rum. Sen gick vi hem till honom, kopte mer ol, och traffade fler vanner till honom. Jag hade en skitrolig kvall, manniskorna var pa samma niva och alder som mig. Vi pratade lange, dom kunde inte forsta sig pa mitt starka intresse for fiske.

Soffan i natt var lite for kort och hard, men jag sov ganska bra anda. Forutom nar boneutroparna borjade kl 5 eller sa, mosken ar granne.

Ska ocksa beratta att Kenan, som jag bor hos nu, hade en sydkorean har for 2 veckor sen. Han gjorde en cykeltrıp som skulle vara 6 ar, jorden runt. Han hade nu cyklat 2.5 ar, han gjorde dokumentarer pa vagen.

İdag har jag min forsta vilodag! İmorgon lamnar jag Turkiet bakom mig, med en bild av ett mycket mycket vanligt folk bakom mig. Jag ser fram emot att jamnfora sattet jag kommer bli bemott pa i de olıka landerna. Jag tror att det kommer bli samre och samre av det har goda bemotandet. Har tıttar, vinkar och ler nastan alla nar jag kommer med cykeln, folk tutar och ropar pa mig. Tror trots allt det blir annorlunda ju narmare Sverige jag kommer.

Nu lite bilder. Hej da! Ps, valdıgt kul att sa manga foljer mıg.


..
Umut i Babaeski, han var kar i Canada.

pu
Punkteringslagning.

egen vag
Har ar min egna halva motorvag under ca 20 km.

ol vı
Kenan, Domla, Math och jag vid floden.


Harigaste turken och oharigaste svensken haha

Kommentarer
Postat av: kent

Hej cyklisten!

Härligt att höra hur du har det, hade det varit skördetider skulle nog dina cykelväskor varit fyllda med färska frukter som vänliga människor gett dig, men medmänskligheten varar ju året om som du berättar...Farsan Klokt att ta en vilodag..

2012-04-07 @ 11:53:32
Postat av: jessica

Jag föredrar absolut dina armar!!!

2012-04-07 @ 13:40:20
Postat av: greta syrran

Snygg bild på dig o motorvägen. Du verkar ha det såå bra. Nu ska jag till moster på påskmiddah, miss ya brother!

2012-04-07 @ 16:11:54
Postat av: Morris

Couchsurfing verkar passa dig tokbra. Sköna lirare!

2012-04-07 @ 18:23:44
Postat av: Erland

Vi hade besök av din familj i går och då visade Greta mig din blogg. Så nu kan jag följa din färd. /Erland

2012-04-09 @ 17:58:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0