Som i ett moln

Uppdaterar lite.

Borjar narma mig Belgrad, kommer nog dit imorgon eftermiddag. Haft det valdigt bra pa sistande, med undantag for allt jakla regn. Jag sov i Nis 2 natter. Gick pa badhus och hade eggpickartavling dar, trevlig studenstad. Igar cyklade jag darifran mot en liten stad, Jagodina. Tankte ta motorvagen forst men blev stoppad av polisen, 100 euro i boter for att cykla pa motorvagen tydligen. Som tur var slappte han mig utan boter efter ett litet snack i polisbilen. Cyklade lattad tillbaks och tog mig in pa den gamla vagen som gick krokigt paralellt med motorvagen. Det blev langt igar, 120 km, i tuff motvind.
Framme i Jagodina traffade jag han jag skulle sova hos pa ett cafe. Valdigt trevlig kille som var lite annorlund for att vara serb. 24 ar, vegetarian, medlem i WWF, han var riktigt schysst iaf. Vi kollade fotboll sen hangde hos hans kompisar. Familjen var jattesnall och jag fick massor av mat!

Idag har varit en tuff dag. 60 km, inte sa langt visserligen, i ett regnmoln bokstavligt talat. Det har varit sa jakla blott. Kom fram och traffade killen jag lyckades hitta pa cs igar. Han ar ca 35 ar och validgt berest. Han har bla varit i Tanzania och sydostasien precis som mig! Sitter nu i soffan framfor oppna elden och varmer mig. Fick vin och mycket god pasta nyss. Saknat den maten.

Under de senaste dagarna har husen borjat blivit storre, kanns som jag borjar komma in i trakter dar folk ar rikare. Ocksa insett hur laga loner folk i Europa har, medellonen har ar ca 350 euro per manad, bulgarien och turkiet annu mindre. Men folk gar till universitetet och gor sitt basta, tyvarr leder inte det till jobb alla ganger. Han jag sov hos igar hade pluggar 6 ar totalt, geografi och miljo. Han gick helt utan jobb nu. Det ar trakigt att se.  Trots laga loner ar folk otroligt givmilda. Jag blir bjuden pa nastan allt, men forsoker betala pa olika satt. Detta har hittills varit den billigaste resan, ca 100 kr per dag max.

IImorgon Belgrad, hoppas pa mindre regn. Dar far jag aterse Vladan fran Pirot, blir roligt :) Stannar dar en dag extra tror jag.



Nils

Kommentarer
Postat av: bo andersson

Hinner du med 8st punkor till????

Jag börjar bli orolig att mitt tips inte håller

2012-04-20 @ 20:40:30
Postat av: bo andersson

8 st punkor kvar!!!!



Håller mitt tips ???

2012-04-20 @ 20:44:34
Postat av: bo andersson

8 st punkor kvar !!

Håller min kalkyl??



2012-04-20 @ 20:46:49
Postat av: Anonym

Lite problem med datakunskaperna därför detta tjat.

2012-04-20 @ 20:48:56
Postat av: Nils

Nej bosse, skulle inte tro det! Den forsta var bara oflyt, dacken ar svinstarka.

2012-04-21 @ 10:07:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0