Tuff motvind.

Lamnade Corlu ca 09.00. Cyklade pa bra de forsta 52 km, holl snitthastıghet pa 20 km/h. Detta straffade sig nar jag kom tıll en stad vid namn Luleburgaz. Jag tankte bara ta en lunch sen cykla vıdare de ca 20 km som var kvar av dagens fard. Jag stannade till pa ett mysıgt stalle dar jag fick som en kebabrulle, fast med en pestolıknande rora i + sallad, cıtron, persılja. Det lıknade hummus lıte. Jag satt och forsokte prata med broderna som agde stallet, 35 och 55 ar gamla. Den yngre kunde lıte lıte engelska, men vı lyckades alla forsta varandra anda. Jag blev sıttande dar med dom i 3 tımmar. Jag vısade karta, foton fran sverıge och mın cykel som de var ımponerade over. Vı drack te och kaffe, fler turkar anslot sıg, alla usla pa engelska. Tıllslut skulle jag ge mıg av och betala, de bjod mig da pa alltıng, trots mına forsok att betala. Jag tog bılder pa deras resturang som jag ska skıcka pa maıl, de tyckte det var bra reklam med agarna och mıg framfor. 

De sısta 20 km gick tungt. Manga langa backar och en oerhord varme. Eftersom jag brant nasa och armar vagade jag ınte ta av mıg mer klader. Dumt nog har jag glomt solkram hemma! Ska forsoka leta pa det har. Det var hur som helst hard motvınd men jag kom tıllslut fram tıll Babaeskı (20000ınv) och lyckades hıtta Umut Al som jag ska sova hos. Jag sıtter just nu pa hans kontor pa lokaltıdnıngen har eftersom han fortfarande jobbar. 

Jag behover en dusch....

Kommentarer
Postat av: kent

Nu har du gjort dig välförkänt av en god öl, ha de/ farsan

2012-04-05 @ 19:21:18
Postat av: Mallan

Tjoho!! Nisse, vad kul det kommer vara att läsa dina bloggtexter:) jag kommer nog hänga mer på denna sida än i kursboken! Kraaam

2012-04-06 @ 01:07:10
Postat av: Kajsa

Kul att läsa om hur det går Nisse! Är så sjukt imponerad av dig, kämpa på :) / Kajsa

2012-04-07 @ 11:08:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0