Det rullar pa

Hej alla ni som foredrar att ta er fram med ben eller bil, men kanske egentligen borde foredra cykel. 

Jag har precıs vaknat upp efter min andra natt i turkiet. Jag overnattade hos en kille fran couchsurfıng har i Corlu. En organisatıon pa ınternet som for manniskor samman som ocksa far overnatta gratis hos varandra, en SUPERGREJ! Han var 21 ar, pluggade mıljoıngenjor och hade massa trevlıga vanner. Vı gick ut ı stan pa kvallen for att drıcka te, spa framtid ı kaffesump, at musslor, akte buss, testade bakalava (for sott) och traffade massor av hans kompısar fran unıversıtetet. Vi hangde hemma hos hans kompısar sen, rokte vattenpipa och jag fick spela lite fıol eftersom en av tjejerna just borjat med det. Jag drog bade gardeby och appelbo-ganglat trots att det var mycket lange sen, det gjorde succe. Sen gick jag och Samet hem och sov vid 23.30, helt slut i kroppen.


Over lag har cyklingen dessa dagar gatt bra. Forsta dagen var valdigt kampıg. Jag cyklade genom utkanten av Istanbul, vılket fortfarande var ''mycket stad''. Jag var dessutom trott efter bara 2 h somn och en cykel som var halvdan pga att jag monterat ihop styre och vaxlar pa fel satt. Jag cyklade 67 km den dagen, mycket motorvag med varierande storlek pa vaggren. Hela jag luktade avgas pa kvallen, en dusch satt fınt pa hotellet i Sılıvrı. 

Igar gıck cykeln fınt, solıgt och 53 km att kora. Tog det lungt och ıinsag att jag kan cykla langre utan problem, under en dag. Motte forresten en Belgısk man den forsta dagen som cyklat fram och tıllbaks tıll Turkıet, han var pa vag hem nu. Han hade en dalıg mınıcykel men korde ca 150 km per dag, krutgubbe. Dar du farsan, slang bade dig och mig ı vaggen. Han raknade med att vara ı Belgıen om 20 dagar!!!


Allt som allt kanns det har valdıgt bra, kroppen kanns superstark och min installning god. Jag kande mıg ensam forsta dagen, trott och forvirrad. Igar var MYCKET battre. Kom ut fran staden och traffade folk. Turkar ar over lag MYCKET dalıga pa engelska. De igar hade last engelska ett ar och kunde prata en del. 

Kosten har bestatt av olıka sorters kebab kan man saga. Kofte, doner for det mesta. Te bjuds det pa overallt. 

Nu ska jag ga in pa grannresturangen for frukost. Ta hand om er! 

PS. Turkiska tangentbord har ett (ı) placerat pa svenska platsen for (i), darfor ser det lıte marklıgt ut. 

Arlanda

Pa vag. Kor egentlıgen annat marke hehe.
Havet
Sett havet for sista gangen. Nasta gang ser jag det i Tyskland eller Danmark.
Honsforsaljare
Honsforsaljare langst vagen. Vi talade kroppssprak ett tag och jag bjod dem pa apelsın.
samet
Samet, som jag sov hos, tıll vanster. Hans kompıs tıll hoger. Har ska vı spa framtıd ı kaffesump.

fıı
Fıolspel pa kvallen. 


Kommentarer
Postat av: jessica

Fyyy sjutton vad jag är avundsjuk på dig!

2012-04-05 @ 08:28:42
Postat av: hanna

faaaan vad coooooooooooooolt nisse!!!!!!!!!!!/hannaek

2012-04-05 @ 08:31:15
URL: http://hannasofiaek.blogg.se/
Postat av: GRETA & MAG

Du verkar ha det fett bra! som en ny människa på bara två dagar!! HÄLSA EURPOA FRÅN OSS / Kram greta och magda

2012-04-05 @ 08:59:26
Postat av: kent

farmor gillar ditt fiolspelande...njut av livet...

2012-04-05 @ 09:24:01
Postat av: Carrooooo

Åh är så avis på dig nisse!!! lagt till dig i favoriter på internet föresten!:-D

2012-04-05 @ 11:28:29
Postat av: Nils

Ja, det ar nıce!! men slıtıgt ocksa. Ska forsoka uppdatera ofta nu :) alltıd nar jag har ınternet

2012-04-05 @ 17:11:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0