Gott forsta intryck av Serbien

Hej!

Lamnade Sofia tidigt i morse, var skont att rulla vidare. Jag hade inte sa jatteroligt med han jag sov hemma hos dar. De var usla pa engelska. Vi spelade iaf fotboll med ett gang igar kvall, manga duktiga italienare. 

Cyklade runt hela Sofia i morse, svart att hitta ratt. De bulgariska vagskyltarna ar ej att lita pa, distansen stammer aldrig. 

Tog mig ut pa landsbygden och blev omkord av ett gang racercyklister, cyklister emellan hejjar alltid. Blev lite klattring de forsta 70 km av dagen, sen en nedforsbacke pa ca 10 km fram till gransen, fett nice!! Var uppe i 48 km h som snabbast, javla fint cykeln rullade. Tog en bulgarisk gurksoppa innan jag tog mig fore alla bilar vid gransen. Traffade en vanlig lastbilschauffor pa resturangen, han fick mitt turkiska simkort och bjod pa juice. Val over gransen var det ca 25 km kvar till den stad jag skulle traffa han jag skulle sova hos. Jag hade stark medvind och blev jagad av ett ordentligt ovader, den sista milen trampade jag knappt, men lag anda uppe i 30 kmh. Letade reda pa polisstationen eftersom man maste registrera sig dar som turist. De hade inte ratt formular, men hade daremot hemgjort rodvin att bjuda pa. Sa det blev vin med poliserna pa stationen istallet for registrering! De ringde dit han jag skulle sova hos ocksa. Han visade sig vara valdigt schysst, 24 ar. Han var hemma i Pirot pga pasklov. Han pluggar i Belgrad egentligen. Hans foraldrar agde det finaste hotellet har, sa dom hade beslutat att jag skulle fa sova dar istallet for hemma, gratis. Val dar blev jag minst sagt positivt overraskad. Kande mig som kung i det fina rummet. Tog en dusch for att sen fa grillmiddag. 

Regnet hade hunnit ikapp oss, sa jag ar valdigt glad att slippa taltet inatt! Det ar hemvandarkvall, som juldagen i Sverige, vilket betyder fest. Jag ska ta det ganska lungt, ga hem i tid. Min mage har varit orolig de senaste dagarna... 

Annars ALLT bra. Imorgon aker jag till Nis, forhoppningsvis fisketripp dar over nagon natt. Men sag nu att 2 fiskare blivit mordade i skogen. Det hade tydligen nagot att gora med folkgrupper mot varandra, berattade han, vilken jag glomt namnet pa, som jag hanger med. 

HEJDA, Bilder kommer nog snart!

Kommentarer
Postat av: jessica

blev det verkligen lugnt och tidig hemgång? ;)

2012-04-14 @ 12:53:44
Postat av: Nils

NEJ!

2012-04-14 @ 12:58:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0