Harligt i Bulgarien

Hallo hallo!

Jag tankte uppdatera en snabbis efter de foregaende dagarnas trubbel. Precis som mitt molnen over Bulgarien har aven mitt humor spruckit upp och blivit battre. Jag lyckades igar kvall fa tag pa tjejen jag snackat med pa couchsurfing, Barbara heter hon, fran Spanien. Hon och hennes kille lat mig sova har vilket jag ar jatteglad over! Jag fick ett stort fint eget rum med den hittills storsta och skonaste sangen. Fick ta mig en varm dusch innan vi tog taxin till en fin pizzeria. Sa otroligt skont att fa aka bil en bit efter dessa kampiga dagar. Pizzan var underbar dessutom! Vi tog oss sen till en bar for att traffa lite kompisar till dom. En tysk och en tjeck, utbytesstudenter de ocksa. Kring 12 tog vi taxin genom Plovdivs natt hemat. Jag stretchade och gick sen och la mig. Njot varje sekund av somnen den natten! Sov tills 10 ungefar, sen gick vi runt i stan. Plovdiv ar valdigt gammalt och fint, en harlig kansla i staden. Vi at god mat och gick runt i solen. De ar valdigt trevliga, vilket i kombination med skon sang fick mig att stanna en dag extra har.

Det kandes som ett bra beslut med en dags vila efter de ca 200 km pa bara tva dagar. Nu ar jag uppvilad och i form infor den varsta etappen, bergsmassigt, pa hela resan. Ca 150 km till Sofia, jag ska forsoka fixa det pa 2 dagar. Men backarna kan fa det att ta langre tid. Google maps har dessutom avslojat for mig att det finns gott om floder langst vagen, sa ett forsta fiskestopp ska kanske hinnas med!

Efter samtal med farsan kunde jag lista ut ett klurigt satt att laga vaskorna pa. Jag tror det kommer fungera bra! Det visar sig imorgon.

Ha det bra! Nils

Kommentarer
Postat av: Jacob

Kämpa på! jag bjuder på mosbricka på statoil i Falun ;)

2012-04-10 @ 20:16:59
Postat av: Anonym

Kämpa på! Jag bjuder på Mosbricka på statoil när du kommer till Falun ;)

2012-04-10 @ 20:20:48
Postat av: Anne Sophie

Jeg har lige læst hele din cykel blog Nils. Hvor er det spændende! Godt at dit humør er blevet bedre efter nedturen. Du er så sej. Held og lykke med bjergene. Glæder mig til at se dig i Danmark. Vi lover en seng og god mad!

2012-04-10 @ 20:50:39
Postat av: Susanne

Vi följer dig med spänning, Bosse vaknade inatt och tänkte på dig och cykelhaveriet, hoppas det löser sig och du ger väl inte upp så lätt?



Många kramar från oss på hagen.

2012-04-10 @ 21:58:47
Postat av: Torsten M

Hoppas att Du får mycket fisk. Ska vara bra för såväl intelligens som kondition.

hälsn

Torsten

2012-04-11 @ 16:58:51
Postat av: Sofie

Det är så roligt att få följa din resa Nils! :D

2012-04-11 @ 22:51:36
Postat av: kent

Gustaf och jag sitter och planerar draghjälpen som du kommer att behöva

2012-04-12 @ 14:46:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0