Sofia!

Halla halla. 

Det tog mig tva dagar fran Plovdiv till Sofia, ca 150 km. Anlande till Sofia nu under torsdag eftermiddag. Tog mig in till stan och turistinfo, lyckades fa fram en karta till han jag ska sova hos och sitter hos nu. Han bor i ett gammalt blockhus fran sovjettiden. Han ar ca 40 ar och dalig pa engelska. Hans son kommer nog snart hem, han skulle tydligen vara battre. Jag fragade om jag fick lana deras dator, da satt han pa ABBA till mig ocksa. Han hade tankar pa att ta med mig till ett stort kloster uppe i bergen imorgon, men jag ska rulla vidare har jag bestamt mig for. Jag har sett mycket fina berg under vagen, de besegrades faktiskt riktigt latt! 

Igar natt sov jag forresten vid floden i talt. Fisken var inte pa nappet, men tror garanterat det star oring i de fina vattnen. Sov gott, trots kylan. Ett underbart landskap jag fardats igenom de senaste tva dagarna. At en underbar sallad med fetaost till frukost i en by. Alla dessa sma byar jag passerat har varit sa fridfulla. Dessutom utan trafik da en stor motorvag gatt nagra mil bort. 

Om allt gar som planerat kommer jag alltsa lamna Bulgarien imorgon och aka vidare in i Serbien. Bulgarien gick valdigt fort, men har varit fullt av bilder fran alla dessa hus pa landsbygden med hela tradgarden upplojda for odling. 

Hej da!

Kommentarer
Postat av: Mona

Skönt att höra från dig igen och att du tagit dig över bergen. Bra träning för det kommer väl fler. Hälsade på hos din mor och syster igårkväll och drack lite te. Allt väl härhemma och inte riktigt lika kallt längre. Ha det så bra nu och stor kram från Moster

2012-04-12 @ 20:18:29
Postat av: kent

Klostret du missade var nog Rilaklostret, dina föräldrar har ju varit där så du kan få se gamla hederliga diabilder därifrån.Om du nu har smakat på berg så var det bara försmak, ställ in dig på mycket serpentinvägar i Serbien,mentalt stärkande för en genuin cyklist,se till att äta och dricka mycket inför bergsetapperna. Serviceteamet..

2012-04-12 @ 21:59:03
Postat av: carrobarro

hej nils! kul att höra att humöret är uppe igen. Du är super duktig på att skriva och det låter helt fantastiskt!!:-D kanske blir en tur efter skolan för det låter ju hur bra som hellst!!

2012-04-12 @ 22:18:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0