Bratislava

Hej hej på er. 

Jag kom idag fram till Bratislava efter två oerhört varma cykeldagar. Eftersom jag bara hade solfaktor 10 brände jag låren. Det har varit ca 25-30 grader mitt på dagarna. Cyklingen har rullat på bra. Kändes skönt att ha några dagars vila i Budapest. Var jättekul att hälsa på Fia och se hur hon hade det. Hon trivs väldigt bra men hade en hel del plugg att göra inför kommande tenta. Vi hade det väldigt bra där hur som helst. 

Inatt sov jag i tält efter att sent hittat fram till en campingplats fylld med husvagnar. Det är en konstig känsla att helt plötsligt befinna sig i dessa varma dagar. Det känns ju nästan som i asien för lite mer än ett år sen med värmen, tur att fartvinden kyler lite. Kvällen igår var exakt som en svensk sensommarkväll, mitt huvud var förvirrat, för det är ju bara april! Ljuset och allt var lika, det kändes lite som att sommaren nu snart var över. Så tur att den inte ens börjat där hemma än. Syrenen blommar för fullt här. 

Fick idag min första fisk på resan! Gjorde ett kort stopp i en liten kanal där jag drog några kast och lyckades få en liten borre. Såg dock mycket större vitfiskar av något slag. 

Har här i Bratislava tagit in på ett mysigt hostel med mycket backpackers. Jag har gått runt i den ganska lilla huvudstaden och ätit lite slovakisk mat och druckit en öl. Köpte en ny solcreme, faktor 30 nu också! Så nu ska de kommande dagarna kännas säkrare. Cyklade med långbyxor idag, fruktansvärt varmt. 

Bratislava är väldigt fint och mysigt. Det är dyrt och kryllar av turister här som hänger i stora grupper. En del av turistgrupperna åker tom Segway med sina fula hörlurar som berättar om byggnaderna. 


Hej med er! Nils

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0