Århus!

Igår mitt på dagen rullade jag in i Århus efter 75 km i hård dansk motvind. Jag kunde verkligen kanna att benen har fått jobbat hårt de senaste två veckorna. Totalt blev det ca 1400 km från Prag med endast två vilodagar. Men eftersom cykelvagen i Tyskland var så jakla bra sa kandes det helt okej att bara agna sig at cykling hela dagarna dar.
Line motte upp mig pa jarnvagsstationen kl 3. Vi gick hem till henne och jag fick se Lines och Simons finfina lagenhet. Det var jattekul att se henne igen. Kanns inte att det var sa lange sedan vi sags. Vi gick ner pa byn och kopte lite kinamat, satt oss vid ån och åt. Handlade mat och gick hem for att borja laga lite kak tills Anne-Sophie skulle komma kl 8. Blev en riktig brakmiddag med hemgjorda biffar, nice sallad, potatissallad och en del mer. Anne-Sophie var sig lik forutom sitt hår som nu var kortare. Hon hade gjort jordgubbs paj/tårta till efterratt. Blev nog mattast pa resan hittills, kunde knappt boja mig. Vi avslutade kvallen med lite gammalt kortspel som sa manga ganger forr!
Imorse blev det rejal frukost ocksa. Lines karesta Simon fyllde 22, sa vi firade honom. Anne-Sophie åkte precis hem, hon bor ca 20 km utanfor Århus. Jag och Line ska bege oss ut pa byn for att handla fiskegrejer! Ikvall eftermiddag/kvall ska vi grilla hos Anne-Sophie, sen ut till kusten och prova fiska lite!!! Spannande :)
Vadret ser ut att bli soligt de kommande 9-10 dagarna jag ska vara har. Eventuellt aker jag och Anne-Sophie till Ahlborg i helgen for en karneval. Kanns grymt skont med lang ledighet har nu :)
Ha det fint!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0